Školní stravování tak, jak ho známe, byl v České republice zaveden ve 40. a 50. letech minulého století. Za tu dobu prošel značným vývojem a v současnosti je na velmi dobré úrovni. Cílem je vzájemná výměna zkušeností z fungování obou systémů. Míra ohodnocení pracovníků stravovacích provozů bude na obou stranách odlišná, s čímž je úzce spjata motivace zaměstnanců přizpůsobovat se rostoucím nárokům na školní stravování. Dlouhodobým cílem je propagace oboru a iniciace změn v postoji společnosti ke školnímu stravování. Porovnání vychází z naléhavé potřeby zachování a zlepšování jednotného systému školního stravování v ČR.
Rádi bychom se navzájem poučili a inovace vzešlé z porovnání využili ve snaze zlepšit pracovní podmínky zaměstnanců stravovacích provozů. Stejně tak věříme, že i němečtí kolegové u nás naleznou přínosné podněty.
K naplnění cílů budou organizovány porady a semináře. Zástupci obou stran budou mít možnost diskutovat o zjištěných výhodách a návrzích pro zlepšení stravovacích systémů. Přínosem pro obě strany bude širší pohled na možnosti stravovacích zařízení. Zlepšení může nastat i v oblasti komunikačních dovedností a pracovních procesů ve školních jídelnách. Přínosem pro zřizovatele školních jídelen je vědomí, že se propagaci a podpoře oboru školního stravování někdo intenzivně věnuje bez snahy převzít iniciativu v jejich hospodaření.
Aktivní snažení Asociace je zaměřeno i směrem k rodičům a veřejnosti, aby pochopili, že školní stravování poskytuje profesionální stravovací servis dětem. Je nutné si uvědomit, že školní jídelny připravují vyváženou a pestrou stravu s omezenými prostředky a to vyžaduje odbornost a profesionalitu.
Udržitelnost projektu je dlouhodobá, protože v oblasti školního stravování je stále co zlepšovat a výměna zkušeností se sousedními zeměmi je vhodný způsob k získání podnětných informací.