Školní jídelna je významnou součástí většiny škol. Zaměstnanci jídelen tvoří malou část pracovníků školy. Provoz školní jídelny je zatížen velkou operativou, což pro vedoucí pracovníky znamená efektivní zvládání každodenních změn. Veškeré dění je komunikováno s vedením školy a předpokladem úspěšné spolupráce je komunikační vyspělost obou stran včetně standardní úrovně manažerských dovedností. Ředitelé škol a vedoucí školních jídelen nejsou vždycky schopni správně identifikovat podstatu komunikačních nesrovnalostí a zde mají vedoucí školních jídelen značný potenciál ke zlepšení svých manažerských kompetencí.
Ředitelé škol si již začali doplňovat manažerské minimum a naší ambicí je, aby si tyto dovednosti začali osvojovat i vedoucí školních jídelen. Když bude ředitel školy vnímat vedoucího školní jídelny jako svého partnera pro oblast školního stravování, přínosem pro obě strany bude úspora práce a času. Tím se určitě zlepší profesní, ale i lidský vztah vedoucích pracovníků školských zařízení.